Adrian Paci 1969 yılında Arnavutluk’un İşkodra kentinde doğdu. Ülkesinde iç savaş çıkması üzerine 1997’de İtalya’ya yerleştikten sonra Milano’da yaşamaya başladı. Tiran’da resim eğitimi alan Adrian Paci, Milano’da deneysel video çalışmalarına yöneldi. Bu çalışmalar, ülkesindeki siyasi değişimlerin sonuçlarını inceleyen, ayrıca Arnavutluk geleneklerine ve âdetlerine övgü niteliği taşıyan bir anlatı geliştirmesini sağladı.
Adrian Paci’nin 2000-2008 yılları arasındaki çalışmalarını içeren sergisinin başlığı sergideki videolarda anlatılan bireylerin hayatlarına ve her ne kadar geleneğin gücünden beslense de sonucu belirsiz olan hayatta kalma mücadelelerine atıfta bulunuyor.
• Gerçek bir Oyun’da (2000) Adrian Paci’nin dört yaşındaki kızı kendisinden beklenmedik bir biçimde "doğum belgesi", "bankalar" ve "İtalyan Elçiliği" gibi yetişkinlere özgü terimleri kullanarak babasına hayat hikâyesini anlatıyor.
• Ağıtçı’da (2002) Adrian Paci kendi cenazesini sahneliyor ve cenaze töreninde ağlaması için profesyonel bir ağıtçı tutuyor. Video, sanatçı ve ağıtçının el sıkışma sahnesiyle sonlanıyor.
• Ressam (2002) siyasi dönüşüm ve istikrarsızlık dönemlerinde sanatçının toplumdaki rolünü irdeliyor.
• Klodi (2005) Adrian Paci’nin göçmenlik deneyimleriyle büyük benzerlikler gösteren Arnavutluk göçmeni Klodi’nin neredeyse elde edilemez hale gelen bir şeyin peşinde sınırları geçme maceralarını anlatıyor.
• Kutsal Yolculuk (2005) İşkodra sakinleri ve İtalya’nın Genazzano kasabasındaki kutsal bir ikona (Buon Consiglio Meryemi) arasında görsel bir köprü inşa ediyor.
• Artık Kimse Romantik Değil (2008) New York’ta çalışan Arnavut bir sanatçının hikâyesini anlatıyor.
Küratör: Paolo Colombo