1982 yılında İzmir’de doğan TUNCA, Dokuz Eylül Üniversitesi Grafik Bölümü’nde kısa süre eğitim gördükten sonra Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Resim Bölümü’nden mezun olur. 2009 yılında daha sonra galeri olarak hizmet verecek Sanatorium Sanat İnisiyatifi’nin kurucularındandır.
TUNCA yapıtlarında yerleştirme, heykel, resim, video gibi farklı ifade araçlarını kullanır. Tarihi imgeler ve politik olgular sanatçının üretimiyle boyut kazandırdığı kültürel belleğindeki temel konulardır. Geçmişe atıfta bulunsa da, belgeselci bir yaklaşımın ötesine taşıyarak ele aldığı başlıklar, gerçekçi bir görsel anlatım sunacak şekilde işlenir. Tuval üzerine yaptığı uygulamalarda zemini farklı katmanlarla dönüştürerek muhtelif teknikleri sanatsal dilinin bir parçası olarak kullanır. Hakikatle görünen arasındaki ilişkinin öne çıktığı yapıtlarda toplumsal hafızadan ödünç alınan imgeler, izleyiciler için gerçek ve hayal arasında bir dünya inşa eder.
TUNCA, triptik olarak kurguladığı “Rotunda I, II, III” adlı, mimaride dairesel planlı yapılardan adını alan yapıtında, Nazi Almanyası döneminde kurulmuş Auschwitz-Birkenau toplama kampındaki su depolarından yola çıkar. Triptikte yalnızca duvar yüzeylerindeki bozulmalarla farklılaşan her panelde sırasıyla bir, iki ve üç rotunda arkalarındaki ağaçlarla boş bir alan izlenimi veren arazide görülür. Kapısız, geçit vermeyen duvarlar iç ve dış mekân gibi mimarinin ele aldığı unsurları anımsatırken silindirik yapılar kompozisyondaki birbirini tekrar eden üçlü yerleşimleriyle ortak toplumsal mimari belleğe çağrışım yapar. Triptikteki binaların kolektif hafıza ışığında kazandığı anlam katmanlarıysa mekân ve mimariye dair kavramların iktidarın amaçlarına aracılık edebilecek muhtemel işlevlerine işaret eder.
Kağıt Üzerine Çalışmalar
Asitsiz kağıt üzerine füzen ve airbrush
Triptik, 120 x 220 cm (her biri)
İstanbul Modern Sanat Müzesi Koleksiyonu