Lisans eğitimini İstanbul Üniversitesi, Alman Dili ve Edebiyatı bölümünde tamamlayan Serkan Özkaya, 1997-1999 yılları arasında New York Bard College’da, 2000-2001 yıllarında Fransa’daki Nantes Güzel Sanatlar Akademisi’nde güzel sanatlar alanında yüksek lisans eğitimi alır.
Serkan Özkaya, yapıtlarında muzip, oyunsu ve cüretkâr üslubu ile tanınır. Yerleştirme, performans ve heykel alanlarında üretimini sürdüren Özkaya, sanatın ne olduğunu ve nasıl işlediğini konu eder. Orijinallik, kopya, çoğaltma ve kendine mal etme gibi kavramları çalışmaları üzerinden yeniden düşünür. Kurumsal yapıları hicvetmek üzere, dünyanın önde gelen sanat kurumlarıyla düşünsel tartışma alanları kurgular: Örneğin Louvre Müzesi’ne mektup yazarak Mona Lisa’nın ters asılmasını önerir, Philadelphia Sanat Müzesi’ne bir arkadaşının Marcel Duchamp’ın pisuarına idrarını yapmak üzere olduğunu haber veren bir faks çeker.
Sanatçı, “Pastacı Yamağı”nda, elindeki yüzlerce yumurtayla birlikte yere kapaklanmak üzere olan bir çocuğun ve elbette yumurtalarının birebir ölçülerde bir kopyasını yapar, felaketten bir saniye önceki anı dondurur. Gerçekleşecek felaket ve dehşet duygusu çok gerçektir ve etkileri gayet tahmin edilebilirdir. Fakat diğer yandan, bu gerçeklikle taban tabana zıt bir biçimde, tüm bunlar olası bir gerçeğin fiberden bir kopyasıdır.
Heykel
Fiber
Variable dimensions
Dr. Nejat F. Eczacıbaşı Vakfı Koleksiyonu
İstanbul Modern Sanat Müzesi / Uzun süreli ödünç