Akşehir doğumlu Murat Pulat, Marmara Üniversitesi, Güzel Sanatlar Fakültesi’ni tamamladıktan sonra İstanbul’daki atölyesinde resim çalışmalarına başlayarak dünyanın birçok farklı bölgesinde karma ve kişisel sergiler açtı. Pulat, yeni teknolojilerle gelişen sanat pratikleriyle plastik sanatlardaki geleneksel teknikleri birleştirir.
Dijital imkânların hızla geliştiği 21. yüzyılda farklı sanat disiplinlerinin teknolojiyle hızla bağ kurduğu bir alanda, Murat Pulat üç boyutlu görüntüler dizinini bir araya getiren sinema estetiğinden çok etkilenir. Filmlerin izleyicide unutulmaz etkiler bırakan sahnelerini ekranın “düzlüğü” arkasında kalan derinlikten, üç boyutlu ve temas edilebilir bir alana kendi geliştirdiği teknikle yeniden kazandırır. Filmin içinden “kurtarılan” bir karakterin bulunduğu kareyi, içinden çıktığı filmi izleyiciye daima hatırlatabilecek, süreklilik içeren bir titreşimle duvar üzerine taşır. Pulat’ın resimlerine uzaktan bakıldığında görülen ana figürün yaklaşıldığında ufak parçalardan oluştuğunun fark edilmesi dijital ortamın piksel bazlı dünyasına referans verirken, farklı renklerin noktasal dokunuşlarıyla ortaya çıkan büyük resmin uzay boşluğuna doğru sonsuz eklemelerle devam ettiğini ima eder.
2014 tarihli “İsimsiz” çalışmasında da görülen pikselli resmin yaklaştıkça artan süreklilik hali Roman Polanski’nin 1968 tarihli “Rosemary’s Baby” (Rosemary'nin Bebeği) filminden alınan, başroldeki Mia Farrow’un hafızalara kazınmış sahnesinin yeniden üretimidir. Birçok sahne arasında filmin içine hapsolmuş bu kareyi sanatçı diğerlerinden koparsa da, sürekliliğini hatırlatan bir hareketlilikle tuvale taşıyarak her şeyin bir bütünün parçası olduğuna vurgu yapar.
Resim
Tuval üzerine yağlıboya
180 x 180 cm
Dr. Nejat F. Eczacıbaşı Vakfı Koleksiyonu
İstanbul Modern Sanat Müzesi / Uzun Süreli Ödünç