Burcu Yağcıoğlu, muhtelif imge, nesne, tecrübe ve fikirleri farklı kalıplara yerleştirirken bambaşka bir anlam ve işlev kazanan değişkenlik kavramı üzerinde durur. 2016 yılında Viyana’daki “Ohne” [Olmadan] adlı grup sergisi için ürettiği “Elancholia”, kayıp kavramı üzerine biçimlendirilen serginin teması ile yapıtların boyutları için belirlenen sınırlamadan yola çıkar. Yağcıoğlu, kısıtlandığı alanı tamamen işgal etmek yerine yapıtında somut olarak da kayıp verme kararı alır. Yapıtın ortasında kurtçukların görüldüğü, çürümeye atıfta bulunan desenin anlatımını yalnızca bir kısmı okunabilen KRONOS kelimesi güçlendirir. Sanatçı, oğlu Zeus tarafından hadım edildikten sonra erdem kazanan titan Kronos’a kendini yeniden keşfeden bir ruh olarak yapıtında yer verir.
Kağıt Üzerine Çalışmalar
Kağıt üzerine karakalem
40 x 40 cm
İstanbul Modern Sanat Müzesi Koleksiyonu
Kadın Sanatçılar Fonu’yla koleksiyona kazandırılmıştır.
Kadın Sanatçılar Fonu 2017 üyeleri
Mehveş Arıburnu, Işık Keçeci Aşur, Berrak Barut, Banu Çarmıklı, Oya Eczacıbaşı, Hatice Meriçten, Beril Miskavi, Meltem Demirören Oktay, Ebru Özdemir, Nesrin Sarıoğlu, Müge Sevil, Rana Erkan Tabanca, Türkan Özilhan Tacir