Sanat üzerine lisans öğrenimini The Art Institute of Chicago’da, lisansüstü öğrenimini ise California’nın Pasadena kentindeki Art Center College of Design’da tamamlayan sanatçı, çalışmalarına Los Angeles’ta devam ediyor.
Sterling Ruby yoğun cilalı biyomorfik seramikler, sprey boyayla yapılmış büyük ölçekli tuvaller, dökme üretan heykeller, ojeyle yapılmış çizimler, çeşitli biçimlerde kolajlar ve hipnotize edici videolar üretir. Birçok ifade biçimi arasında gezinen sanatçı Minimalist ve Dışavurumcu bir tavırla, bu üsluplar arasındaki geçişleri ve ilişkileri irdeler. Çalışmaları, hem malzemeye hem de toplumsal iktidar yapılarına karşı bir saldırı niteliğini taşır. Konularını marjinal topluluklar, maksimum güvenlikli cezaevleri, modernist mimari, eski eserler, grafiti, vücut geliştiriciler, savaş mekanizmaları, tarikatlar ve tarikat üyeleri, şehir çeteleri gibi farklı kaynaklardan seçer. Ruby’nin güç sistemlerini eleştirdiği çalışmalarında çok çeşitli malzemelere yer vermesi, buluntu nesnelerin yeniden işlevlendirilmesine duyduğu ilgiden doğar.
“Beyazlatılmış Kolaj” (Bleach Collage) serisinden olan resimde, renk soyutlaması dikkat çekerken aynı zamanda geleneksel ve güncel perspektiften bakan yeni bir estetik arayışı yer alır. Yorgan yapımı, yama işi, dikiş ve elişi üretim biçimlerinin yaygın olduğu Pennsylvania’da çocukluğunu geçirmesi, yapıtlarında sıklıkla farklı türden tekstil malzemesi kullanmasına olanak sağlar. “BC (3030)”da Sterling Ruby, farklı desen ve dokuları olan kumaşların sağladığı görsel dağarcıktan faydalanır ve bu öğeleri boyanmış, eskitilmiş ve ağartıcıyla lekelenmiş bir tuvalin üzerinde kolaj tekniğiyle bir araya getirir. Hispanik kültürünü ve çeteleri çağrıştıran çizgili Meksika halıları Los Angeles’ı simgeler.
Resim
Ahşap üzerine kolaj, boya, ağartıcı, tutkal ve kumaş
243,8 x 320 cm
Oya – Bülent Eczacıbaşı Koleksiyonu
İstanbul Modern Sanat Müzesi / Uzun Süreli Ödünç