Müzede Japon Sanatı: Atölye ve Seminer
9 Kasım 2024, Cumartesi
Program:
11.00–12.30 Sumi-e Atölyesi
Rezervasyon yap
14.00–15.00 Seminer: “Madde ve Mekânın Kesişiminde: Çağdaş Japon Sanatında Yerleştirme Uygulamaları"
Rezervasyon yap
15.30–17.00 Sumi-e Atölyesi
Rezervasyon yap
Mekân: İstanbul Modern Oditoryum ve Etkinlik Odaları
Chiharu Shiota’nın, Japonya-Türkiye diplomatik ilişkilerinin tesisinin 100. yılı kapsamında, Japan Foundation ortaklığı ve İstanbul Modern’in davetiyle gerçekleştirdiği “Dünyalar Arasında” adlı kişisel sergisinin ilk kamusal etkinliğine, Japon sanat tarihçi ve küratör Ryosuke Kondo konuk oluyor. 9 Kasım Cumartesi günü, 11.00–12.30 ve 15.30–17.00 saatleri arasında Japon mürekkep sanatı Sumi-e atölyelerini yürütecek Kondo, saat 14.00’te ise çağdaş Japon sanatında yerleştirme uygulamaları üzerine yaptığı araştırmaları bir seminerde ziyaretçilerle paylaşacak.
Sumi-e Atölyesi Hakkında:
Günümüzde Japon resimleri her ne kadar nihonga olarak bilinse de bu terim ilk olarak modern dönemde, diğer bir deyişle Meiji döneminde (1868–1912) ortaya çıktı. Japon resmini “modernleştirmeyi” amaçlayan nihonga, narin ve yumuşak renklere sahip geleneksel boyalarla öne çıktı. Modern dönem öncesi Japon resminde ise, siyah mürekkebin tonları ve fırça darbelerinin dinamik çizgilerini kullanan sumi-e (mürekkep boyama), en yaygın sanatsal ifade biçimiydi. Modern Japonya’da sanat eğitimine öncülük eden Tokyo Bijutsu Gakko (günümüzde Tokyo Sanat Üniversitesi), 20. yüzyılın başlarına kadar Nihonga Bölümü’nde fırça ile çizim pratiğini aktif bir şekilde sürdürdü. Bu atölye çalışmasında katılımcılar, Japon resim tarihi hakkında bilgilendirildikten sonra Tokyo Bijutsu Gakko’da bulunan bir tıpkıbasım kitaptan faydalanarak sumi mürekkebi ve fırçasıyla gerçek sumi-e resmini deneyimleyecek.
Müze bileti olan ziyaretçiler atölyeye rezervasyon yaptırarak katılabilir.
Kısıtlı kontenjan nedeniyle katılımcılar, iki atölye oturumundan yalnızca birine rezervasyon yaptırabilecektir.
Atölye katılımcılarından fotoğraf ve video çekim izni alınacaktır.
Atölye malzemeleri müze tarafından sağlanacaktır.
Atölye İngilizce olacaktır.
Atölye 18 yaş altındaki katılımcılar için uygun değildir.
Seminer Hakkında:
Madde ve Mekânın Kesişiminde: Çağdaş Japon Sanatında Yerleştirme Uygulamaları
Resim, heykel ve video gibi geleneksel tarzların sınırlarını zorlayan yerleştirme sanatı, günümüz dünyasında giderek daha yaygın hale geliyor. Çerçeveler, kaideler ve hatta ekranlardan bağımsız, bulunduğu mekâna entegre olan bu sanat biçimi, izleyicileri sadece izleyici olmaktan çıkarıp fiziksel bir deneyim yaşamaya davet ediyor. İlk olarak, 1960’larda Mono-ha başta olmak üzere diğer sanat akımlarıyla birlikte ortaya çıkan Japon yerleştirme sanatı, 50 yıl içinde nasıl bir dönüşüm geçirdi? Seminer; Takashi Ishida, Shinji Ohmaki, Chiharu Shiota ve Rei Naito gibi sanatçılara odaklanarak çağdaş Japon yerleştirme sanatının özelliklerini inceleyecek.
Etkinlik ücretsizdir.
Konuşma dili İngilizce olup simultane çeviri yapılacaktır.
Katılım salon kapasitesi ile sınırlıdır.
Ryosuke Kondo Hakkında:
1982’de Osaka, Japonya’da doğan ve Tokyo’da yaşayan ve çalışan sanat eleştirmeni ve küratör Ryosuke Kondo, lisans derecesini Londra’daki Slade Güzel Sanatlar Okulu’ndan, yüksek lisans derecesini ise Tokyo Üniversitesi’nden aldı. Harvard Üniversitesi Tasarım Enstitüsü’nde Fulbright araştırmacısı olarak görev aldıktan sonra Tokyo Üniversitesi’nde yardımcı doçent olarak çalıştı. Günümüzde, Tokyo Sanat Üniversitesi Küresel Sanatlar Enstitüsü’nde yarı zamanlı öğretim görevlisi olarak ders veriyor.
Kondo, peyzajın estetiği ve tarihi üzerine uzmanlaşmış olup araştırmalarında sanat, bahçeler ve mimari arasındaki kesişim noktalarına odaklanıyor. “Tomohito Ishii: Icarus ve Mekânın Ruhu” (Tokyo Gallery + BTAP, 2024), “Taisuke Makihara: Rotada” (Hyakunengo Sanat Festivali, 2024) ve “Shinji Ohmaki: Varoluşun Arayüzü” (Tokyo Ulusal Sanat Merkezi, 2023) gibi sergi ve yayınlara katkıda bulunan Ryosuke Kondo, ayrıca sansui teması altında sanat ve toplumu araştıran Sansui Tokyo kolektifinin başkanlığını üstleniyor.